18 may 2012

Llibre: UNA PRINCESA D'EMPENTA


Fa temps que vull fer una recol.lecta dels molts llibres que agafem de la biblioteca i que ens han agradat més. I per fi em decideixo amb aquesta primera recomanació.
El llibre el vaig descobrir a la biblioteca de Vielha, on tenien un apartat específic centrat en la coeducació, en la igualtat de gènere. Em vaig enamorar d'aquella biblioteca perquè els llibres estàn presentats de forma acurosa, amb molt de carinyo i molt endreçats i a la vista. 
Allà la meva petita i jo vam descobrir "Una princesa d'empenta" de la editorial Barcanova, entre d'altres que us anirem presentant.
Aquesta princesa no és com la majoria, perquè quan el seu pare vol que una bruixa la encanti, per així trobar-li príncep i casar-la, ella li dona una "pantoflada" a la bruixa i decideix viure primer les seves aventures i anar en busca del seu príncep, del que ella vulgui.
Finalment és ella la que li dona el petó a un príncep que troba durmint, encantat però després d'haver anat pel món vivint aventures i en el moment que ella decideix.

"-Bé, on és el teu príncep?_van dir el rei, la reina i la Fada Dolenta...
- No en tinc cap_va dir la princesa Rosamunda_.No voldreu pas que em casi amb un babau!
-Què serà de nosaltres!_Van exclamar el rei, la reina i la Fada Dolenta_. De què se suposa que hem de viure si tu no trobes un príncep?
-Aquest és el vostre problema!_va dir la princesa_...."

No hay comentarios: